Viktig informasjon om golfbox Pay i turneringer
Til klubber som benytter online betaling i turneringer:
Vi er nå klare til å aktivere golfbox Pay i deres klubb, dersom dere bruker online betaling. Aktiveringen vil foregå fortløpende fra mandag 9. mars og utover. I første omgang vil det bli aktivert i deres turneringsmodul, mens de andre områdene i GolfBox vil bli aktivert gradvis etterpå.
Vi vil kontakte klubben direkte etter hvert som dere får aktivert golfbox Pay.
Når golfbox Pay er aktivert, vil NETS EASY bli deaktivert for nye turneringer. Eksisterende turneringer kan fortsette uendret med NETS EASY frem til 31. mai. Vi anbefaler imidlertid å bytte betalingsavtale til golfbox Pay også for eksisterende turneringer, spesielt hvis det ennå ikke er registrert deltakere, for å unngå å måtte avstemme innbetalinger fra både NETS EASY og golfbox Pay.
Deres nåværende betalingsavtale hos NETS EASY vil ikke lenger kunne brukes i golfbox etter 31. mai.
Hvordan dere bør forholde dere til turneringer med online betaling etter aktivering av golfbox Pay og deaktivering av NETS EASY:
Opprettelse av nye turneringer:
Ved valg av betalingsavtale i turneringer som tidligere ikke har hatt online betaling, vil dere kun kunne velge golfbox Pay betalingsavtaler fremover. Har klubben flere avtaler, f.eks. for ulike grupper i klubben, kan det selvfølgelig velges mellom de opprettede avtalene.
Kopiering av turneringer:
Hvis en eksisterende turnering med NETS EASY betalingsavtale kopieres, vil alle innstillinger for online påmelding og betaling bli deaktivert i den nye turneringen ved kopieringen, og må settes opp manuelt i oppsettet for online påmelding og betaling.
Eksisterende turneringer:
For turneringer som er åpne for påmelding og hvor online betaling allerede er satt til NETS EASY, kan dere fortsatt bruke NETS EASY frem til 31. mai. Det anbefales likevel å bytte til golfbox Pay for disse turneringene også, spesielt hvis ingen deltakere er påmeldt ennå, for å unngå dobbelt avstemming. Merk at når en turnering først er byttet til golfbox Pay, kan man ikke gå tilbake til NETS EASY i den aktuelle turneringen.
Turneringer med påmelding etter 31. mai:
Hvis klubben fortsatt har turneringer med NETS EASY etter 31. mai, vil online betaling feile i disse turneringene. Det må da byttes til golfbox Pay for at online betaling skal fungere igjen.
Informasjon om administrasjonsgebyr:
Med overgangen til golfbox Pay blir det mulig å kreve et administrasjonsgebyr. Administrasjonsgebyr er et ekstra gebyr som legges til øvrige gebyrer og blir en del av det totale beløpet kunden må betale. Gebyret vil tydelig vises både før betalingen og på kvitteringen, og vil være det samme for alle som betaler, både medlemmer og gjester.
Det er opp til klubben å bestemme OM det skal kreves administrasjonsgebyr, hva gebyret eventuelt skal være, og om det tilbakebetales ved avmelding eller kansellering. Administrasjonsgebyret settes opp i den aktuelle turneringen, men klubben bør ha overordnede retningslinjer for bruk. Dersom gebyret skal brukes, er det viktig at kjøpsbetingelsene beskriver hvordan gebyret beregnes, hva det dekker, og om det tilbakebetales ved avmelding eller kansellering. Det er klubben/organisasjonens ansvar at kjøpsbetingelsene formuleres korrekt og publiseres på hjemmesiden. Totalt beløp kunden betaler vil være høyere med et administrasjonsgebyr, da det legges til de øvrige gebyrene.
Fra GolfBox sin side vil vi gjøre alt vi kan for å sikre at overgangen til golfbox Pay blir så smertefri som mulig for dere.
Har dere spørsmål til ovenstående, er dere naturligvis velkomne til å kontakte oss på info@golfbox.no.
Med vennlig hilsen,
golfbox A/S
Kommentarer
0 kommentarer
Artikkelen er stengt for kommentarer.